[i5i4]
Après
DE LA VILLE DE PARIS
217
les Quarteniers vestuz de robbes de li-
reverence par une proposition faicte par mond. sr le Prevost des Marchans. A quoy lad. Dame feist faire response par monsr l'Evesque de Paris, pour ce qu'elle ne savoit assez entendiblement parler fran­çois : qu'elle remercyoit la Compaignie, et s'offroit employer envers le Roy eti tout ce qu'elle pourroit pour la Ville en general et particulier.
Puys s'en retourna mond. sr le Prevost des Mar­chans et sa compaignie à Paris en tel ordre qu'ilz es­toient allés jusques à la porte S1 Denis, où demou­reront mess™ les quatre Eschevins, attendans la venue et entrée de lad. Dame pour porter sur elle le ciel en la maniere acoustumée jusques à la Trinité, où le preignent les Drappiers (3'.
Et mond. sr le Prevost et le Clerc de la Ville mar­chèrent tout oultre, avecques la compaignie et suytte, jusques au parvy Nostre Dame de Paris, en delais­sant par le chemin les esleuz des Marchandises es lieux et limittes qu'ilz devoyent prendre le ciel pour le portera Ieur tour sur lad. Dame'4'. Et aud. parvys se divisa la Compaignie, et s'en alla chascun où bon luy sembla pour veoir la venue et entrée de lad. Dame.
Et après l'entrée faicte, se rendirent au Palais en la Grant Sale mesd. s™ Prevost des Marchans el Es- . chevins, Clerc, Procureur et Receveur, et aussi Ies esleuz desd. Marchandises qui avoient porté led. ciel, pour veoir la sollempnité et magnificence du soup­per de la Royne; et là eurent table pour eulx soup­per, joignant la porte par laquelle l'on va de lad. Grant Salle en celle des Merciers; et là furent servys bien honorablement, comme Mess" de la Court et autres qui estoient en autres tables. Et le soupper parachevé, lad. Dame et les princesses en sa compai­gnie se retirèrent de la salle; si fist ung chascun cles assistans.
vrée-1-.
Après, les quatre maistres de la Drapperie esleuz à porter le ciel à leur tour, vestuz de robbes de soye de livrée; et bon groz nombre de marchans de leur estat après eulx, vestuz de drap de livrée.
Après, les quatre esleuz de l'Espicerie aussi ves­tuz de soye de livrée; et bon nombre de marchans de leur estat après eulx, vestuz de drap de livrée.
•Après, les quatre esleuz de la Pelleterie pareille­ment vestuz de robbes de soye dc livrée; el bon nombre de gens de leur mestier, vestuz de drap de livrée.
Après, les esleuz de la Mercerie vestuz de velours noir; et bon nombre de gens de leur estat après eulx vestuz de robbes de drap de livrée.
Après, les quatre jurez Bonnetiers aussi vestuz de soye de livrée ; el aucun nombre de gens de leur estat après eulx, vestuz de robbes de livrée. Et est assa­voir que lesd. Bonnetiers ont esté mys à porter led. ciel ou lieu des Changeurs, qui par cy devant l'avoyent acoustumé de porter; lesquelz Changeurs s'en sont excusez à ceste foys, et requiz en estre deschargez, comme dit est cy devant'2', disans estre de present en petit nombre pour fournir à telz fraiz.
Après, marchoient les Orfèvres, c'est à savoir les quatre esleuz vestuz de soye de.livrée, et aucun nombre de gens de leur estat après eulx, vestuz de leurs meilleurs abitz.
Après, plusieurs bourgois et autres, vestuz de toutes sortes. ■
Et en cet ordre deux à deux sont allez jusques à la Chapelle S1 Denis, où illec sont descenduz mesd. srs Prevost et Eschevins, et aucun petit nombre de leur suyte; et ont esté au logeiz de lad. Dame luy faire Ia
CCCXXII. -----Le PRESENT ET DON FAIT À LA RûïNE.
9 novembre i5i4. (Fol. 284 r°.)
Et le jeudi matin ensuivant, ixe dud. mois de Novembre, fut faicte Assemblée en l'Ostel de la Ville, où se trouverent maistre Nicolle Viole sr de Noiseau, Dreux Raguier sr de Thionville, maistres
Nicole Seguier, Geoffroy Du Souchay et Charles de Montmirel, tous Conseillers de la Ville; sire Jehan Croquet, maistre Estienne Savin, Jehan Du Buz, Pierre Cossé, Robert Eschars, François Choart, Denis
C Voy., à l'art, précédent, le paragraphe final et la note.                        .
(2) Voy. à l'art, précédent, deuxième paragraphe.
(:,) «La Trinité,- voy. la note i de la page 68.
l4) Le nombre de ces stations n'avait pas varié depuis la cérémonie de l'entrée d'Anne de Bretagne, non plus que leur emplace­ment, comme l'indique la notule suivante inscrite en marge de ce passage : Pour les lieux députés fault avoir recours ù l'entrée de la reyne Anne, Jul. vi" vi el ni. Cette indication correspond aux pages 96'et 97 de Ia présente édition. •               
1.                                                                                                                                                                                      28